«

»

Dec 09

Babytæppe

Et blødt og lunt tæppe til det nye familiemedlem, strikket i merino uld.

Babytæppe, retriller og bølgemønster


Jeg er sikker på, at det nye barn og forældrene vil blive glad for det nye tæppe. Det kan bruges i mange sammenhæng.

Opskriften er fra DROPS BABY 25. Tæppet er strikket i Baby Merino på rundpind nr. 4.

Midterstykket er strikket diagonalt og i ribstrik. Der begyndes med 3 masker. Der tages 1 maske ud ved begyndelsen af hver pind indtil den ønskede størrelse. Derefter lukkes 1 maske af ved begyndelsen af hver pind.

Kanten i bølgemønstret strikkes efter mønstertegningen. Jeg synes, at der er fundet en pæn løsning til hjørnerne, så de ikke bliver for voldsomme.

hjørne med bølgekant

I opskriften står, at der skal bruges 4 rundpinde til at lave kanten, da der skal være mange masker på pinden.  Det synes jeg var alt for besværligt. Jeg brugte 2 lange rundpinde på hhv. 1 m og 0,80 m. Det fungerede fint for mig.

Til sidst vaskes tæppet og spændes ud, mens det tørrer. Gaven er klar til den nye verdensborger.

Share Button

1 ping

  1. Strikkeopskrifter – babytæpper – Strikkeopskrift

    […] Vil du gerne se babytæppet strikket, så har Strikke-ideer.dk strikket dette søde babytæppe. Du kan se hendes resultat lige her. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


*